fredag 13 maj 2016

Bananpannkaka

Insåg att jag inte delat med mig av något av det godaste och enklaste att äta. Bananpannkaka!! Går bra att äta till lunch med lite tillbehör till, men också till mellanmål om man gör en något mindre portion. Såååå gott!!

Du behöver:
1 banan
2 ägg
1 krm vaniljpulver (alt. kanel/kardemumma eller någon annan krydda)
Kokosolja att steka i

Gör såhär:
Mosa ner bananen och blanda ner äggen och kryddan. (Om du inte vill ha de minsta klumpar i pannkakan av bananen, kör smeten med en mixer innan du steker den.) Stek i kokosolja tills den är genomstekt.
Servera med något gott. Jag föredrar keso och någon frukt eller bär.

(V
arför jag väljer att steka i kokosolja är för den tål hög värme, vilket gör den nyttigare, och det bildas inga farliga transfetter. Jag köper neutral kokosolja vilket gör att all mat inte smakar kokos.. Kokos är gott, men inte så gott ;) Har man inte kokosolja är det riktigt smör som är det bästa att steka i. Tål också hög värme.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar