lördag 5 september 2020

Nougatmuffins

Som jag skrev i tidigare inlägg hade jag nougat över och då blev det nougatrutor men det räckte också till dessa nougatmuffins. Även dessa sååå goda. Jag älskar ju kladdiga muffins och de blev dessa! Hittade även dethär receptet på Jennys Matblogg: https://www.jennysmatblogg.nu/2020/08/30/veckomatsedel-351/


Du behöver (till ca 12-15st):
100 g smält smör
2 ägg
2,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 nypa salt
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
0,5 tsk bakpulver
15 stycke nougatbitar


Gör såhär: 
1. Sätt ugnen på 200 grader, ställ ut formar på en plåt.
2. Blanda de torra ingredienserna i en skål, knäck sedan i äggen, rör ihop med en slev.
3. Blanda sist i smöret och rör tills det är ordentligt blandat.
4. Häll upp i formarna 2/3 med smet.
5. Tryck ner en nougatbit i varje muffins.
6. Grädda mitt i ugnen i 8-10 min.

NJUT!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar