onsdag 21 april 2021

Snabb kanelbullekaka

Mamma och Lasse kom förbi på fika lite spontant och Lasse hade googlat fram det här receptet på Kanelbullekaka: https://lindasbakskola.se/2021/03/16/kanelbullekaka-pa-1-minut/
Det var helt amazing! Så gott och enkelt! Kan verkligen rekommendera. Jag vill gärna ha den något kladdig så jag körde min lite kortare. Jag tog lite mindre socker i receptet och la till lite kardemumma - mums!


Du behöver:
2msk smält smör
4msk strösocker
1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 krm kardemumma
en nypa salt

Garnering:
Kanel
Strösocker


Gör såhär:
1. Smält smöret i tallriken. (Jag använda våra mindre vita skålar från IKEA)
2. Blanda i resten av ingredienserna i skålen.
3. Strö över kanel och socker
4. Kör i mikron på högsta effekt i ca 1min. Med min mindre skål så körde jag drygt 1:30.
5. Färdig att avnjutas; varför inte servera med en klick grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar