onsdag 16 mars 2016

Bountywannabe

Blev mer än bara chokladbollar idag. Provade även en nyttig variant av Bountys. Jag ÄLSKAR choklad och kokos i kombo. Och dehär blev ju drömmen! Receptet kommer ifrån boken "Smarta Sötsaker utan socker, gluten & mjölk"

Du behöver:
2dl färska dadlar utan kärnor
1dl kokoskräm (de krämiga i en burk kokosmjölk)
200g riven kokos
1/2 tsk vaniljpulver
1/2tsk malen kanel
100g mörk choklad, minst 70% (jag körde 86%)

Gör såhär:
Mixa allt utom chokladen till en jämn massa.
Platta ut den på ett bakplåtspapper och låt stå kallt i kylen i en timme.
Skär massan i fingerstora bitar (jag gjorde mina något mindre)
Smält chokladen över ett vattenbad och doppa bitarna i och ställ kallt.
Dessa valde jag att frysa vilket går utmärkt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar