fredag 11 mars 2016

Tacobröd glutenfritt

Idag provade jag att göra ett egna tortillas tills kvällens tacos. Valde ett som är gjort på majsmjöl eftersom det är glutenfritt, passar min mage bäst. Brödet får godkänt. Jag lyckades få det att smaka lite bränt och något tjockt. Det var inte helt lätt att få det tunt, men får öva på det. Men annars kan jag definitivt prova att göra det igen.
Jag gjorde bara halv sats vilket gick bra. 

Ingredienser 6 små bröd
2 dl majsmjöl
1 nypa bakpulver
1/2 salt
2 msk fiberhusk
2 dl vatten
1 msk olivolja

Gör såhär:
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Tillsätt vatten och olja. Knåda ihop till en deg. Dela degen i 6 bitar. Rulla varje deg till en boll och kavla ut på mjölat bord. De ska vara tunna! Stek i en het panna utan smör eller olja. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar